Dodge Hornet
Dodge Hornet - líbí se vám?
Nový Dodge Hornet Concept Car přináší ojedinělou kombinaci evropského citu pro celkové ztvárnění s odpovídajícím motorem a americké vytříbenosti pro agresivní design a flexibilitu interiéru. Po menších úpravách by se mohl klidně objevit na tratích rallye.
Pro Dodge typická mřížka chladiče z nitkového kříže je nad výrazným přídavným chladičem vzduchu, který po obou stranách obklopují sací otvory a mlhovky. Další „kapsa", zlepšující chlazení motoru, je na kapotě motoru před řidičem.
Do matné bílé mosazi jsou vsazeny světlomety s přídavnými světly a směrovkami. Další přídavné světlomety jsou umístěny ještě ve zpětných zrcátkách, po jejichž obvodu blikají směrovky.
Pod kapotou pracuje zážehový čtyřválec 1.6 se čtyřventilovou technikou a rozvodem OHC. Přeplňovaný kompresorem dosahuje výkonu 170 k (127 kW) a točivého momentu 224 N.m při 4000/min. Pohon předních kol obstarává šestistupňová mechanická převodovka.
Boční svalnaté tvary zvýrazňují velké 19" ráfky, jejichž design umožňuje pohled na „mechaniku" se zlatými brzdovými třmeny. Podběhy kol a vroubkované boční prahy vhodně doplňují zaoblené plochy karoserie, zasahující do předních a zadních dveří.
Dveře se otevírají proti sobě bez středového sloupku, boční pohled s třemi skleněnými plochami končí v dynamickém rohovém okně šípovitého tvaru.
Stejně jako exteriér, také interiér odpovídá vyznavačům rallye. Velký vnitřní prostor nabízí slušnou míru flexibility. Extrémně měkká a pohodlná sedadla, se speciální konstrukcí šetřící místo, zvýrazňuje stříbrný hliníkový rám. Bezpečnostní pásy jsou integrovány do sedadel.
Sklopením sedadla spolujezdce i zadní lavice vznikne rovná podlaha. Zadní sedadla lze překlopit dozadu a složit na úroveň úložné hrany. Tím se vytvoří další odkládací plocha za předními sedadly. Posuvná zadní sedadla zvětší prostor pro nohy o slušných 22 cm.
Modulární přístrojová deska se skládá ze dvou látkou potažených dílů, oddělených středovým panelem s displejem navigace a velkými a lehce dosažitelnými ovladači pro audio, ventilační soustavu a klimatizaci. Třídílný nosič hlavních přístrojů se šesti ukazateli je upevněn ke sloupku řízení, takže se pohybuje zároveň s volantem.
Dodge Hornet s typicky americkým charakterem chce posílit image a presentaci značky při vstupu na evropský trh. V případě, že by se začal vyrábět, tak o něj zcela jistě bude zájem.
Jindřich Lasík
Stručné technické údaje
Motor: záž
Dodge Hornet - líbí se vám?
Nový Dodge Hornet Concept Car přináší ojedinělou kombinaci evropského citu pro celkové ztvárnění s odpovídajícím motorem a americké vytříbenosti pro agresivní design a flexibilitu interiéru. Po menších úpravách by se mohl klidně objevit na tratích rallye.
Pro Dodge typická mřížka chladiče z nitkového kříže je nad výrazným přídavným chladičem vzduchu, který po obou stranách obklopují sací otvory a mlhovky. Další „kapsa", zlepšující chlazení motoru, je na kapotě motoru před řidičem.
Do matné bílé mosazi jsou vsazeny světlomety s přídavnými světly a směrovkami. Další přídavné světlomety jsou umístěny ještě ve zpětných zrcátkách, po jejichž obvodu blikají směrovky.
Pod kapotou pracuje zážehový čtyřválec 1.6 se čtyřventilovou technikou a rozvodem OHC. Přeplňovaný kompresorem dosahuje výkonu 170 k (127 kW) a točivého momentu 224 N.m při 4000/min. Pohon předních kol obstarává šestistupňová mechanická převodovka.
Boční svalnaté tvary zvýrazňují velké 19" ráfky, jejichž design umožňuje pohled na „mechaniku" se zlatými brzdovými třmeny. Podběhy kol a vroubkované boční prahy vhodně doplňují zaoblené plochy karoserie, zasahující do předních a zadních dveří.
Dveře se otevírají proti sobě bez středového sloupku, boční pohled s třemi skleněnými plochami končí v dynamickém rohovém okně šípovitého tvaru.
Stejně jako exteriér, také interiér odpovídá vyznavačům rallye. Velký vnitřní prostor nabízí slušnou míru flexibility. Extrémně měkká a pohodlná sedadla, se speciální konstrukcí šetřící místo, zvýrazňuje stříbrný hliníkový rám. Bezpečnostní pásy jsou integrovány do sedadel.
Sklopením sedadla spolujezdce i zadní lavice vznikne rovná podlaha. Zadní sedadla lze překlopit dozadu a složit na úroveň úložné hrany. Tím se vytvoří další odkládací plocha za předními sedadly. Posuvná zadní sedadla zvětší prostor pro nohy o slušných 22 cm.
Modulární přístrojová deska se skládá ze dvou látkou potažených dílů, oddělených středovým panelem s displejem navigace a velkými a lehce dosažitelnými ovladači pro audio, ventilační soustavu a klimatizaci. Třídílný nosič hlavních přístrojů se šesti ukazateli je upevněn ke sloupku řízení, takže se pohybuje zároveň s volantem.
Dodge Hornet s typicky americkým charakterem chce posílit image a presentaci značky při vstupu na evropský trh. V případě, že by se začal vyrábět, tak o něj zcela jistě bude zájem.
Jindřich Lasík
Stručné technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6
Výkon: 170 k (127 kW) při 4000/min
Toč. moment: 224 N.m při 4000/min
Zrychlení 0-97 km/h: 6,7 s
Rychlost: 209 km/h
Rozměry: 3846 x 1932 x 1566 mm
Rozvor: 2534 mm
ehový přeplňovaný čtyřválec 1.6
Výkon: 170 k (127 kW) při 4000/min
Toč. moment: 224 N.m při 4000/min
Zrychlení 0-97 km/h: 6,7 s
Rychlost: 209 km/h
Rozměry: 3846 x 1932 x 1566 mm
Rozvor: 2534 mm