Kleemann SLK 55K S8
14. 6. 2007
Kleemann SLK 55K S8 
Kleemann si však připravil kit Stage 8, který zahrnuje i další úpravy - S8 značí přepracovanou řídící jednotku, vačkové hřídele a nové výfukové potrubí s nerez sběrníky na motoru osazenými čtyřmi sportovními katalyzátory. Všechno se vší jemností, jak jsme u Kleemanna zvyklí.
Celkový výkon se tak vyšplhal na špičkových 438 kW (596 k) při 5800 ot/min, maximální točivý moment stoupl na 770 Nm. Výkon však není připumpován zbůhdarma, aby se mohl vůz pyšnit vysokými čísly.
Kleemann upravuje výhradně vozy zančky Mercedes-Benz, do nichž montuje mechanické kompresory, které přeplňují motor tlakem 0,5 baru. Exkluzivní atmosférický osmiválec o objemu 5,5 litru dostalo i SLK. Za normálních okolností by se zvýšil výkon motoru jen díky přeplňování z továrních 265 kW (360 koní) na 404 kW (550 k) a krouťák na 718 Nm.
Kleemann si však připravil kit Stage 8, který zahrnuje i další úpravy - S8 značí přepracovanou řídící jednotku, vačkové hřídele a nové výfukové potrubí s nerez sběrníky na motoru osazenými čtyřmi sportovními katalyzátory. Všechno se vší jemností, jak jsme u Kleemanna zvyklí.
Celkový výkon se tak vyšplhal na špičkových 438 kW (596 k) při 5800 ot/min, maximální točivý moment stoupl na 770 Nm. Výkon však není připumpován zbůhdarma, aby se mohl vůz pyšnit vysokými čísly.
Vše je citlivě vyladěno s jasným cílem. Vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za supersportovních 3,7 s a ručička tachometru se dotkne hodnoty 200 km/h za 12,3 s. Motor a vyladění slibuje rekordní hodnoty maximální rychlosti, ta je však omezena na rovných 300 km/h.

Kleemann volí oproti dalšímu světoznámému úpravci mercedesů BRABUS trošku rozdílnou taktiku, takže vnější design vozu zůstal víceméně nezměněn. Rozšířil se pouze přední spoiler, vzadu přibyl difuzér a nové koncovky výfuku. V interiéru naleznete luxusní kožené čalounění v kombinaci s alcantrou, sportovní volant a uhlíkové obklady přístrojové desky.
SLK stojí na speciálních litých 19“ kolech z dílny Kleemana, které díky tvaru jednotlivých paprsků usměrňují a vytěsňují proudící vzduch. Obutí obstarávají pneumatiky o rozměrech 235/35 vpředu a 275/35 vzadu. Navýšení výkonu se logicky podepsalo na brzdové soustavě, která je kompletně z dílny Kleemana. Na přední nápravě najdete kotouče o průměru 396 x 36 mm, na zadní pak 342 x 28 mm.
• Fotogalerie: Řada S8

Kleemann volí oproti dalšímu světoznámému úpravci mercedesů BRABUS trošku rozdílnou taktiku, takže vnější design vozu zůstal víceméně nezměněn. Rozšířil se pouze přední spoiler, vzadu přibyl difuzér a nové koncovky výfuku. V interiéru naleznete luxusní kožené čalounění v kombinaci s alcantrou, sportovní volant a uhlíkové obklady přístrojové desky.
SLK stojí na speciálních litých 19“ kolech z dílny Kleemana, které díky tvaru jednotlivých paprsků usměrňují a vytěsňují proudící vzduch. Obutí obstarávají pneumatiky o rozměrech 235/35 vpředu a 275/35 vzadu. Navýšení výkonu se logicky podepsalo na brzdové soustavě, která je kompletně z dílny Kleemana. Na přední nápravě najdete kotouče o průměru 396 x 36 mm, na zadní pak 342 x 28 mm.
• Fotogalerie: Řada S8