Lotus APX
14. 6. 2007
Velkoprostorový Lotus APX Concept spatřila veřejnost 24 února 2006. Prostor pro sedm cestujících napovídá, že se jedná o MPV, značka Loztus je zase zárukou sportovních výkonů: to je Lotus APX. APX je koncept Lotus Engineering, není přitom jisté, jestli ho Lotus bude někdy malosériově vyrábět.
Lotus poznala Ženeva jako výrobce sportovních vozů klasické koncepce. Základem Lotusu APX je VVA-platforma dovolující variabilní stavbu automobilu nejen za pomoci svařování, ale i šroubů a dokonce i pouhých třecích ploc, tedy Versatile Vehicle Architecture (VVA). Tento Crossover pojmenoval Lotus APX, což znamená Aluminium Performance Crossover.
APX nabízí prostor pro sedm cestujících. Spartánský, ale elegantní interiér vyzývá řidiče i posádku, aby se soustředili na požitek z jízdy.Pod kapotou bije třílitrový šestiválec, přeplňovaný Rootsovým turbodmychadlem, příjemným zjištěním je výkon 300 koní. Vůz o hmotnosti 1560 kg s ním sprintuje za 5,6 sekundy na 100 km a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h is haalbaar. Vezme si přitom pouhých 8,7 l/100 km.
Cílem tohoto konceptu není ani tolik samotná prodeukce, jako představení technologie VVA. Ta se ostatně stane nejpozději v roce 2008 základem nového sportovního Lotusu.
Lotus poznala Ženeva jako výrobce sportovních vozů klasické koncepce. Základem Lotusu APX je VVA-platforma dovolující variabilní stavbu automobilu nejen za pomoci svařování, ale i šroubů a dokonce i pouhých třecích ploc, tedy Versatile Vehicle Architecture (VVA). Tento Crossover pojmenoval Lotus APX, což znamená Aluminium Performance Crossover.
APX nabízí prostor pro sedm cestujících. Spartánský, ale elegantní interiér vyzývá řidiče i posádku, aby se soustředili na požitek z jízdy.Pod kapotou bije třílitrový šestiválec, přeplňovaný Rootsovým turbodmychadlem, příjemným zjištěním je výkon 300 koní. Vůz o hmotnosti 1560 kg s ním sprintuje za 5,6 sekundy na 100 km a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h is haalbaar. Vezme si přitom pouhých 8,7 l/100 km.
Cílem tohoto konceptu není ani tolik samotná prodeukce, jako představení technologie VVA. Ta se ostatně stane nejpozději v roce 2008 základem nového sportovního Lotusu.